Jerry - Reisverslag uit Hurghada, Egypte van Esther Meijer - WaarBenJij.nu Jerry - Reisverslag uit Hurghada, Egypte van Esther Meijer - WaarBenJij.nu

Jerry

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

10 December 2012 | Egypte, Hurghada

Ja, nu kan ik het wel schrijven: Rita heeft ook voor postbode gespeeld. Ik had ik mooie brief voor mijn moeder meegegeven aan Rita die ervoor gezorgd heeft dat hij ook daadwerkelijk werd bezorgd. Een eerdere brief was al bij de post verloren. Dus bij deze: Hartelijk dank Rita!!!

Maar het leven is heel leuk met Jerry in de tuin. Zo'n grappig muisje, ik kan me heel goed voorstellen dat de mensen er geïnspireerd door zijn. De films van Tom en Jerry zijn echt... Ik leg regelmatig een klein hapje neer voor de tegel, je kunt erop wachten dat Jerry het komt halen. En b.v. een klokhuis van een appel, toch behoorlijk zwaar voor zo'n klein muisje, bijna 2-3 keer groter dan hij, wordt toch in een fractie van een seconde achter de tegel gesleept. Later ontdekte ik dat hij onder de muur een voorraadkamertje heeft. Ik had van de week een halve hotdog over en er neergelegd. Toen ik later kwam kijken was de worst aangevreten, en de keer erna helemaal weg. Ik weet niet of Jerry 'm heeft opgegeten of dat er misschien een kat is geweest. Maar de dag erna zag ik Jerry niet. Wel komt er dagelijks een soort roofvogel overvliegen. Ik was dus bang dat Jerry met zijn buik vol hotdog het slachtoffer was geworden van het een of andere dier. Het duurde wel 3 dagen voor Jerry weer opdook. Hij was niet dik geworden, dus ik neem aan dat hij het niet was die de hotdog heeft opgegeten.
Van de week had ik wat sesamzaadjes die onderin de plastic zak zaten bij de voederplaats gelegd. Hij zat net onder de tegel te kijken hoe ik de trap afliep. Op het laatste moment rende hij naar de hoek waar een stukje open is en stak zijn koppie naar buiten om precies te kijken wat ik allemaal aan het doen was. Meteen kwam hij de zaadjes ophalen, dat vond hij wel lekker. Ik neem aan dat hij alleen is, ik heb geen andere muizen gezien. Dat mag van mij wel zo blijven.

• 11 December 2012 - 15:21

Carla Meysembourg:

Hallo Esther,
    Leuk die verhaaltjes over Jerry, dan kan je het helemaal meebeleven. Grappig hoor. Ik heb ook altijd graag naar die tekenfilmpjes gekeken. ook later samen met m'n kinderen. Het blijft nogsteeds leuk. Wensen jullie nog fijne dagen daar, hoewel het daar geen kerstmis is geloof ik? En de jaarwisseling is die wel hetzelfde? In ieder geval fijn om iets meer over jullie leven daar in Egypte te kunnen lezen, en we hopen dat je dat in toekomst ook kunt blijven doen. We horen hier zo nare verhalen over Egypte... Hopen maar dat het allemaal goed afloopt.. koude groetjes uit luxemburg. Doei. n dikke kus van ons..

• 12 December 2012 - 18:07

Janke Tromp:

Hoi Esther.

Rita gebeld om te bedanken namens jouw. 2 februari komt ze je kant weer op.
    Ze vroeg of je nog speciale wensen heb.haar vriendin komt ook weer mee.
    naar het zelfde hotel.

Groetjes Janke.