2013 - Reisverslag uit Hurghada, Egypte van Esther Meijer - WaarBenJij.nu 2013 - Reisverslag uit Hurghada, Egypte van Esther Meijer - WaarBenJij.nu

2013

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

11 Januari 2013 | Egypte, Hurghada

Het is alweer 11 januari! De dagen vliegen werkelijk voorbij. Dat komt waarschijnlijk doordat het winter is, de dagen zijn gewoonweg een stuk korter. Op dit moment zijn de huurders van nr 3 en 5 naar hun familie. Het is onwaarschijnlijk stil, ik hoor geen baby's huilen of lachen, er wordt niet meer zoveel gewassen. Er is dus ook minder te knuffelen! Maar goed, dat komt wel weer.
Met Basma en Ola wissel ik recepten uit en we proeven van elkaars kookkunsten, geven elkaar tips enzo. Eindelijk wat gezellige mensen gevonden!

We hadden een rustige jaarwisseling, ik heb kleine oliebolletjes gebakken. Dat hoort er toch echt wel bij. Bij de Spinneys (supermarkt) in Senzomall werden kunstkerstbomen verkocht maar zo slecht van kwaliteit dat ik ze niet heb gekocht. Ik wacht wel even, misschien is het volgend jaar beter.
De Christenen vierden deze week op 7 januari de geboorte van Jezus, het was dus druk in de kerkstraat waar inmiddels de verbouwde kerk geopend is.
In de straten staan alweer de kramen met snoepgoed en poppen voor de verjaardag van Mohammed, zo volgen de feesten zich hier in hoog tempo op.
De kinderen hebben nu hun halfjaarsvakantie, die duurt 2 weken. Dus de school is ook lekker rustig achter ons.
In de buurt wordt er toch nog aardig gebouwd, iedere dag zitten we op het dak de vorderingen te bekijken. Maar er blijft ook nog veel leeg staan. Maar goed, dat komt mettertijd wel weer.
O ja, Jerry heeft een vriendinnetje, ze zijn nu vaak met z'n tweetjes te zien. Jerry is niet bang, die kun je aardig benaderen, maar die andere is watervlug weggerend. Jerry draait zijn koppie omhoog en gaat je echt aan zitten kijken, heeft zijn kleine handjes al klaar om iets weg te grissen. Hoewel hij soms ook gewoon heel rustig loopt.

Morgen gaan weer eens kijken naar de aanbiedingen van de Senzomall. Daar kun je vaak goedkoop terecht voor dagelijkse dingen, goedkoper dan de supermarkten hier op de Nasrstraat.

• 20 Januari 2013 - 00:38

Koen:

Mooi weer wat van je te horen! Wel mooi om olieballen te hebben met oud en nieuw. Gebeurt daar ook nog wat met vuurwerk? Hoe vieren de Egytpenaren hun eigen nieuwjaar eigenlijk? Kusjes vanuit een besneeuwd Nederland