life goes on - Reisverslag uit Hurghada, Egypte van Esther Meijer - WaarBenJij.nu life goes on - Reisverslag uit Hurghada, Egypte van Esther Meijer - WaarBenJij.nu

life goes on

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

22 November 2012 | Egypte, Hurghada

Tijd om even bij te praten.

1) Ik werk niet meer bij de school, ze wilden mij een heel laag salaris geven en daarmee gingen we niet akkoord.
2) De vrouw van nr 5 spreekt goed Engels dus gezellig over koetjes en kalfjes en baby's praten. Haar zoon is 2,5 maand oud en is natuurlijk een heerlijk kus en knuffelkind voor mij.
3) We hebben het trappenhuis nu helemaal klaar, ook de plafonds netjes geschilderd, we genieten er iedere dag van.
4) We hebben een tuinmuis, we noemen hem Jerry.Vorige week wilde ik een appelschil achter de bougainville gooien. Doordat er een windvlaag kwam waaide de schil (een behoorlijk grote) op de grond bij de trap van de keuken waar Magdi en ik net thee zaten te drinken. Ineens zagen vanonder de trap de muis de schil beetpakken en roef! weer onder de trap verdwijnen, net als in de Tom en Jerry films. De schil was veel groter dan de muis! Alles binnen een seconde. Daarna zag ik hem achter een tegel zitten die tegen de muur staat daar waar de waterkraan zit. Iedere keer als ik buiten kom en ik praat, zie ik hem daar. Hij is niet bang. Ik ben begonnen om hem daar te voeren, af en toe een klein stukje kaas, of een overgebleven stukje fetier. Hij heeft een heel grappig koppie, met zwarte kraaloogjes en leuke oortjes. En neemt alles mee naar zijn holletje!
Alleen als ik met een fototoestel klaar zit komt hij niet... ik blijf het echter wel proberen.....
5) Ik ben naar de Thai Massage geweest: GEWELDIG!
Ik heb een voetmassage genomen die heel erg goed was. Tjonge, dat kan ik echt iedereen aanraden. Na afloop werden ook nog even mijn schouders en nek gemasseerd en voelde ik me alsof er een gewicht van 25 kig van mijn schouders af was, zo lekker soepel en mijn hele lichaam voelde heel fijn aan. Nog nooit zo'n fantastische massage gehad. De mensen uit Thailand zijn ook heel aardig, we kregen ook nog Thaise thee.
De naam is Footwork, vlakbij Masrabia coffeeshop.
6) de temperaturen zijn nu heel aangenaam, 27 graden overdag, 19-20 's nachts, dus geen airco nodig. Je kunt goed actief zijn zonder al te veel problemen. Heerlijk!
7) Bij de bakkerij van de supermarkt Spinneys in Senzo Mall heerlijk zonnepitbrood gevonden. Kost wel 10 pond maar dan heb je ook een echt brood zoals we dat in Nederland gewend zijn. Heerlijk met een plak kaas! Ja, dat koop je er dan meteen bij natuurlijk! Zo kun je heerlijk genieten van iets simpels als een sneetje brood.

Het leven is goed hier in Hurghada!

  • 22 November 2012 - 17:15

    Carla Meysembourg:

    Dat is dan nu wel jammer dat je geen geld meer verdien, werk zie ik heb je nog genoeg, daar verdien je dan weer later aan..
    Leuk dat je een nieuw huisdier hebt, en aanspraak haha. Natuurlijk wel de buurtjes en fijn knuffelen met de baby.. Een beetje oma spelen... grins. Hier worden de temperaturen ook al lager, maar dan hebben we wel een dikke jas nodig. Hier is het heel mistig op het moment, en dat is nu ook niet aangenaam. Wou liever dat het echt koud is en vriest, maar ja het is novemberweer.. Zie de maan schijnt door de bomen, als de mist weg is dan.. Ik vindt het wel gezellig thuis, fijn kaarsjes aan en openhaard aan, kopje thee erbij enz.. Fijn handwerken.. Nu dan verder het allerbeste en hoop dat het verder ook goed gaat. geniet van je massages daar knap je weer een stuk van op. doei tot de volgende keer.

  • 23 November 2012 - 14:19

    Koen:

    Hey moeder,

    Dat klinkt als een lief muisje. Als ie maar niet z'n hele familie meeneemt straks! Jammer dat de school uiteindelijk niks geworden is maar kan me voorstellen dat het niet prettig werken is met de manier waarop ze daar met de kinderen omgaan, als ze je zo weinig betalen, niet te beginnen over de manier waarop ze daar alles geregeld hebben! heel slecht.
    Lekker, zo'n broodje kaas af en toe!

    Kusjes,
    Koen


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Egypte, Hurghada

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Oktober 2013

de dagen worden korter

07 Juni 2013

alweer juni...

17 Maart 2013

Het is lente

04 Maart 2013

even bijpraten...

03 Februari 2013

familiebezoek
Esther

Samen met mijn man, Magdi Khalifa bouw ik een appartementencomplex om te verhuren: Hotel Mago. Het eerste appartement is al klaar en wordt binnenkort voor een paar weken verhuurd. We hopen in augustus de volgende 3 te openen... Daarnaast heeft Magdi een bedrijf opgericht voor mensen die in Egypte een appartement, villa of een perceel willen kopen, b.v. voor investering: Mago International Real Estate. Tevens zijn de voorbereidingen voor een project om vrouwen aan het werk te helpen in vergevorderd stadium. Dus... aan de slag!

Actief sinds 08 Jan. 2010
Verslag gelezen: 384
Totaal aantal bezoekers 61143

Voorgaande reizen:

14 December 2009 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: