nieuwe buren - Reisverslag uit Hurghada, Egypte van Esther Meijer - WaarBenJij.nu nieuwe buren - Reisverslag uit Hurghada, Egypte van Esther Meijer - WaarBenJij.nu

nieuwe buren

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

17 Oktober 2012 | Egypte, Hurghada

Plotseling is het weer zover: eind deze week krijgen we weer nieuwe buren in nr. 5. Het is een collega van mensen die al 3 jaar bij Hakke Sayed wonen, Amme Hamid kwam met de man kijken. Het is een pasgetrouwd stelletje. Verder weet ik alleen dat hij als boekhouder werkt.

Ja, en wat is er gebeurd met de kakkerlakken? Die zijn allemaal weg. Op 16 oktober kwamen de auto's voorrijden en hebben alle vieze spullen en een groot deel van de kakkerlakken meegenomen. Het was een vies gezicht. De familie van de man kwam hier nog praten maarzelf zij schrokken toen de deur openging en de kakkerlakken in paniek van links naar rechts liepen om een donkere plek te zoeken. Vooral op de koelkast, in de rubberen richeltjes liepen ze van beneden naar boven en van boven naar beneden, van links naar rechts en weer terug. Ja, we hadden wel 3 spuitbussen nodig met gif, maar het is allemaal weg. Heerlijk!
Ik heb inmiddels foto's gemaakt, natuurlijk waren de batterijen uit het toestel leeg, dus moest ik die eerst opladen maar nu zijn ze gemaakt. Ik moet ze alleen nog even verkleinen en oploaden hier. Kunnen jullie ook zien hoe de buitenkant er nu uitziet.... en de nieuwe deuren! En natuurlijk apartement 5. De foto's komen dus iets later als dit verhaal.

Verder is het hier vies benauwd en nog steeds heet. 's Nachts is het beter... maar dan slapen we want ik moet vroeg op om te werken. Heb 18 lessen.

Nou, dat was het weer, als er weer nieuws is meld ik me weer. Voorlopig hebben we het lekker druk!

• 18 Oktober 2012 - 12:38

Koen:

Lekker is dat een huis vol ongedierte. Wat een smeerlappen ook, sommige Egyptenaren. Succes met de nieuwe huurders en met de lessen op school!

• 18 Oktober 2012 - 13:20

Carla Meysembourg:

Hallo Esther en Magdi,
    Fijn dat de troep nu weg is, misschien is het beter om even bij je nieuwe buren te gaan kijken hoe of ze nu wonen. Om herhaling van dit drama tegen te gaan?.. Fijn dat alles verder goed gaat, en ja dat weer moet je nemen zoals het komt. Hier is het heerlijk herfstweer, met n zonnetje en 22 graden, goed voor het aanstaande prinselijk huwelijk hier in luxemburg. We hebben gisteren ons hout uit het bos gehaald, dat was 2 1/2 uur hard werken en 4x op en neer rijden naar het bos, maar we hadden gelukkig hulp van een man van een patchworkvriendin. Die had een aanhanger, dus ging het nog snel. Begin wel spierpijn te krijgen want het was toch wel zwaar werk, maar ja dat gaat wel over en wij hebben het hout nu in de tuin liggen om klein te maken zodat het in de openhaard kan.. gezellig vuurtje van de winter als het koud is buiten... mmmh verheug me er al op.. groetjes van ons allen.