herfst - Reisverslag uit Hurghada, Egypte van Esther Meijer - WaarBenJij.nu herfst - Reisverslag uit Hurghada, Egypte van Esther Meijer - WaarBenJij.nu

herfst

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

29 September 2012 | Egypte, Hurghada

Beste lezers,
het was al weer een hele tijd geleden, dus ik dacht het wordt weer eens tijd voor een update. Het goede nieuws: vandaag is apartement 5 voor 5 jaar verhuurd aan een leraar en lerares van de Royal school. Ze gaan in december trouwen... dus dat betekent dat je weet wie er in het gebouw komt te wonen ( we hebben al een aantal vreemde vogels gehad ). Ook de mensen van apartement 3 die per 1 september zijn gekomen blijken erg gezellig te zijn, we komen regelmatig op bezoek en krijgen tijdens ons werk in apt 5 steeds kopjes water en thee van ze.

We hebben de ramadan en de hete zomer overleefd. Nu is het herfst... de hitte maakt langzaam plaats voor warmte. We hebben al een aantal nachten zonder airco geslapen. En 's morgens is het gewoon lekker weer.

Verder zijn we gewoon nog steeds aan het werk in het gebouw... maar 5 is nu bijna klaar, en voor we de eletriciteit aanvragen moeten we de gevel schilderen, dus we hebben de verf alvast gekocht.

Van onze huurder Ehab hebben we gesneden vleeswaren gekregen. Hij gaat die verkopen, maar de fabriek had zoveel materiaal gegeven om uit te delen aan de mensen, dat hij het maar flink wat aan ons gegeven heeft. Er is onder andere heerlijke ham, gemaakt van halal kalkoen. Boterhamworst, salami, ik weet niet wat allemaal. We eten het zo snel mogelijk op, wat betekent 's morgens op brood, 's avonds bij de avondmaaltijd (door de rijst, door de macaroni) en nog kunnen we het niet op. En ja, in dit warme klimaat moet het snel. Toch is het een welkome variatie op ons dieet. Het was al heel lang geleden dat ik ham had geproefd!

• 29 September 2012 - 18:47

Carla Meysembourg:

Hallo Esther,
    Fijn dat je goede huurders gevonden hebt en dat het appartement bijna klaar is. Als ze in december gaan trouwen is het ja nog een jong stel, dus ook gezellig voor jou. Hebben jullie daar dan geen koelkast voor al dat vlees en/of vrieskist? Zou goed zijn dan kan je het nog eens invriezen en blijft het langer houdbaar. Ik denk als je dat vlees op hebt, je het dan ook wel genoeg hebt, als je dat moet opeten zo snel..
    Nu hier is het ook afgekoeld en die dagen dat Edith en Guus hier in Luxemburg op visite waren heeft het de hele tijd bakken van de hemel gegoten. Dat was nu niet zo leuk, zo waren ze weg en kwam het zonnetje door en was het weer lekker weer. Jammer dus, de volgende keer beter. Nog de groetjes daar in Egypte en tot de volgende keer. doei :-)

• 03 Oktober 2012 - 12:15

Guus Fortier:

Harstikke leuk te horen dat het appartemend 5 af is en al verhuurd gaat goed toch.

Hier in Malden is het regen, regen en nog eens regen de bladeren beginnen te vallen
    en het is savonds ook al koud, we moeten de verwarming al lang aan, daar hebben jullie geen last van.
    We zijn naar Luxenburg geweest was het zelfde weer bah regen, regen en nog eens regen

Heerlijk, lekker dat je zo veel vlees hebt gekregen, kan je lekker ook schotels maken met vleeswaren, maar je kan het toch invriezen daarin kan je het in bewaren toch, maar ik denk ook niet te lang nou succes ermee en eet niet te veel he, doen wij ook niet hahaha

Trouwens weet je wat Erik en ik eten vanaaf ...............ZUUURKOOL WORST en spekjes echt HOLLANDS, en lekkere vette sjuuuuuu MMMM, dat wordt weer hardlopen hihihi!!!!!!!

nou de groetjes van Fortiertjes
    dat rijmt hahaha