Aardbeving 4,8 - Reisverslag uit Hurghada, Egypte van Esther Meijer - WaarBenJij.nu Aardbeving 4,8 - Reisverslag uit Hurghada, Egypte van Esther Meijer - WaarBenJij.nu

Aardbeving 4,8

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

31 Januari 2012 | Egypte, Hurghada

Voor het eerst in mijn leven heb ik een aardbeving gevoeld! Het was net alsof er iemand aan het gebouw stond te schudden, heel bizar. Gelukkig is er helemaal geen schade, geen scheuren of iets dergelijks. Maar wat verderop in de Nasserstraat bij de markt in Dahar zijn wat muren gebarsten en zijn de mensen hun huizen uitgevlucht en riepen (naar de gouverneur die er niet was)om betere huizen. Over de zwaarte van de beving werd nog wat gediscusieerd, de één zegt 4,8 de ander 5,2. Toch was ik niet bang.

Ander nieuws is: de lente gaat weer beginnen: de eerste perzikbloesem is weer open, nieuwe blaadjes komen op bij veel planten en het wordt iets minder koud. Aangezien de huizen hier geen verwarming hebben is het 's avonds behoorlijk kil als je naar de tv kijkt. Tijdens het koken in de keuken is het lekker warm! Dus ben ik goed ingepakt met dikke sokken en truien. Maar als het straks beter weer wordt hoeft dat ook niet meer.

Overdag breng ik zeker een ruim uur door met lekker in de zon zitten. Meestal met een sudoku puzzeltje, een haakwerkje (ben bezig om een boodschappentas te maken van plastic zakken die in repen worden geknipt)
of gewoon achterover en de oogjes dicht en absorberen maar die warmte!
Ik heb nu per slot van rekening vakantie, dan moet ik er ook van genieten. En dat doe ik!

• 31 Januari 2012 - 15:41

Guus En Edith:

Nou wat akelig zeg die aardbeving, maar goed dat alles met een sisser is afgelopen hier is het anders, hier wordt het vandaag -10 dus lekker dicht tegen mekaar aan in bed hahahah.
    en er ligt een beetje sneeuw, overdag is het -3 -5 valt nog mee met een zonnetje en het is lekker winterweer, goed voor een stevige wandeling nou groetjes van ons en nog heel veel zon toegewenst wij snakken ernaar E+G

• 31 Januari 2012 - 18:09

Marco:

Ja bizar he om mee te maken, wij zaten in elgouna te eten en alles begon te schudden (dacht eerst dat ik te veel bier ophad )

• 01 Februari 2012 - 06:06

Annemiek:

Hoi! Ik ben ook in egypte! Heb het ook gevoeld, rare ervaring. In NL geloofde ze me niet, maar nu wel nu jij er ook over geschreven heb! groetjes fijne dag