Gezondheid - Reisverslag uit Hurghada, Egypte van Esther Meijer - WaarBenJij.nu Gezondheid - Reisverslag uit Hurghada, Egypte van Esther Meijer - WaarBenJij.nu

Gezondheid

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

07 Maart 2012 | Egypte, Hurghada

Ja, je gezondheid is toch het belangrijkste. Gelukkig gaat het goed met me. Ik heb nu ijzercapsules met B12 erin, en over 3 weken kan ik weer een bloedtest doen om te kijken hoe het dan is. Ik voel me energieker dan een aantal weken geleden. Kan weer gewoon naar school lopen, kan weer trappenlopen zonder te hijgen. Dat Egyptische bloed heeft me goed gedaan. Ook ben ik nu op een ijzerrijk dieet: iedere dag vlees of vis, iedere dag vers fruit, iedere dag groene groenten.. melk, yoghurt. Ik heb een lijstje met ijzerrijke voedingsmiddelen en ik kies er iedere maaltijd wat uit.

En wanneer kun je nu als vrouw ongestoord chocoladerepen eten zonder schuldgevoel? Juist, als je te mager bent geworden zoals ik. Het eerste wat ik deed toen we boodschappen gingen doen: snickers, bounty, twix, hazelnootkoekjes, chocoladebiscuits kopen. Heerlijk. En ja, ik ben aangekomen gelukkig, mijn kleren flodderen niet meer om mijn lichaam maar zitten weer gewoon. Ik eet goed en snoep matig. Back to normal...

Geef ook weer les op school. De kinderen zijn na de vakantie een stuk rustiger gelukkig. Het voordeel is dat ik ook een aantal dagen lekker vroeg les geef, dan zijn ze nog niet helemaal wakker. Ik heb op maandaag ook een laatste uur les, dan zitten ze al klaar om naar huis te gaan. Ze zitten echt met de jas aan en de rugzak om op hun stoel. Het is dan wel extra moeilijk om de rust te bewaren...Toch blijf ik het leuk vinden en de tijd gaat veel te snel voorbij. Het fijne is dat ik nu wel resultaten begin te zien... er zijn al kinderen die Engels beginnen te praten. Vooral die waarvan ik de ouders heb gesproken en gevraagd om ook thuis wat te oefenen in het gezin. Dat scheelt enorm.

Het weer wordt steeds beter, lekker warm. Ik zag dat het zaterdag en zondag al weer boven de 30 graden wordt. Tijd om de zomerspullen uit de koffer te halen!!!!!

• 07 Maart 2012 - 21:45

Edith En Guus:

Ha zus

Fijn dat je je beter voelt, je moet ook in goede topconditie zijn als Guus en ik volgende mnd komen.
    haha we moeten blaren op de tong kletsen effe 1 jaar inhalen.
    nou nog effekens he
    tot gauw