Het is lente - Reisverslag uit Hurghada, Egypte van Esther Meijer - WaarBenJij.nu Het is lente - Reisverslag uit Hurghada, Egypte van Esther Meijer - WaarBenJij.nu

Het is lente

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

17 Maart 2013 | Egypte, Hurghada

Het is heerlijk lente, hoewel... we hebben de eerste hete dag van dit jaar al weer gehad, ruim 36 graden was het. Vandaag is het weer lekker weer, hoewel er de laatste 2 dagen een flinke storm waait. Het nadeel van de storm is dat je huis constant onder een hele fijne laag stof zit. Er valt niet tegenop te vegen en te stoffen, maar aan de andere kant is het heerlijk fris.
In de tuin hebben we al piepkleine mandarijntjes, ze zijn nu als kraaltjes zo klein. De bloemetjes hadden een heerlijke geur, oh, kon je die maar vangen en in een flesje doen. Ook hebben we bloemen in de perzik en in de granaatappelboom. Ook in de sinaasappelboom een paar bloemetjes, nu maar hopen dat ze er door de wind ook aan blijven....

We hebben het landelijke nieuws gehaald: er was n.l. een stroomstoring die HEEL HURGHADA plat gelegd heeft. Het heeft ongeveer een uur geduurd, het scheen dat er een groot apparaat kapot was.

Verder genieten we heerlijk van de bougainvillea's die dit jaar ongelofelijk veel bloemen produceren... zie bijgaande foto's. Ook de jasmijn loopt weer flink uit, dus we denken dat er in de zomer weer een duizelingwekkende geur ons huis binnenwaait.

Ik zet nog even een foto van Yusef erbij, de baby van nummer 5.

Zus Edith en zwager Guus zijn al druk bezig om de koffers in te pakken, die komen over een klein maandje weer deze kant op om heerlijk in het zonnetje te zitten, na al die sneeuw en koude zijn ze er wel aan toe.

Groetjes en kusjes, tot gauw

• 17 Maart 2013 - 16:17

Edith:

O wat klinkt dat lekker zeg...windje zon 36 graden
    zijn al aan t aftellen...
    En de koffers worden gepakt en gewogen en opnieuw gepakt haha
    het bekende ritueel he
    de tuin ziet al weer zomers met die bloemen heerlijk
    geniet er maar lekker van
    tot gauw

Guus en Edith

• 18 Maart 2013 - 12:47

Carla Meysembourg:

Hallo Esther, dat ziet er mooi zomers uit bij jullie, geniet er maar van, hier is alles nog kaal maar het zonnetje komt af en toe door en het is ook niet meer zo koud. We voelen de lente eraan komen. Een lekker kereltje die Yusef. Knuffel maar fijn verder want ze zijn zo groot.. de harteleijke groetjes uit luxemburg,
    ps nog gefeliciteerd met de verjaardag van Koen...;-)