even bijpraten... - Reisverslag uit Hurghada, Egypte van Esther Meijer - WaarBenJij.nu even bijpraten... - Reisverslag uit Hurghada, Egypte van Esther Meijer - WaarBenJij.nu

even bijpraten...

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

04 Maart 2013 | Egypte, Hurghada

Jullie hebben het misschien al in de kranten gelezen: er is weer een ouderwetse sprinkhanenplaag die bijbelse vormen begint aan te nemen. gelukkig is onze tuin tot nu toe gespaard gebleven. Maar bv bij de Senzomall waren ze al neergestreken, de tuinmannen hebben daar zo goed als dat ging de planten ingepakt in plastic. Wat een eng idee hè?
Nou ja, we gaan van de week eens kijken bij de Senzomall.
Heb daar overigens heerlijk havermeel gekocht, en daar heb ik overheerlijk haverkoekjes van gebakken. Ik heb ze uitgedeeld hier in huis, maar er zelf ook nog de nodige opgegeten. Mijn kleren plassen nog wel, maar ik ben begonnen met grotere afstanden te lopen om weer wat af te vallen. Gelukkig is het nu ook warmer, dus dubbele punten zullen we maar zeggen. Iedere stap bergop telt voor 2.
Van de vrouw in apt. 5 heb ik boussara gekregen, een soort tuinbonensoep en deeg voor fallafel. Dan kan ik zelf verse fallafel maken, heb natuurlijk ook het recept gekregen. Heerlijk!

O ja, de 2 babies waren allebei ziek, de een had een flinke kou te pakken,
dat bleek ook toen hij mijn wang kuste en er een enorme snottebel opgeplakt had. (in het egyptisch noem je dat een BARBIER, hahaha.
De ander blijkt allergisch en een gevoelige huid te hebben. Dus alleen katoen en geen zeep etc. Daarnaast had hij medicijnen gekregen tegen de muggebulten, daarvan werd hij erg slap en slaperig, ik vond het een beetje eng. Maar hij is inmiddels weer de oude en hij speelt en lacht dat het een lieve lust is.

Van de week is de 92 miljoenste Egyptenaar geboren. 8 miljoen zitten er in het buitenland, de rest is dus hier. Gefeliciteerd!

Kusjes en groetjes vanuit zonnig Hurghada

• 04 Maart 2013 - 18:08

Edith:

Haha echt waar sprinkhanen....
    ik vind het niet erg als ze maar weg zijn als guus en ik komen.
    Wij verlangen naar lekker weer en zwemmen en zonnen en shoppen haha
    enne proficiat 92 miljoen niet te geloven nou neem er n lekker bakkie koffie op
    dat is goed voor de lijn hihi

groetjes tot gauw

• 04 Maart 2013 - 19:19

Carla :

nou zeker gefeliciteerd met de 92ste miljoenste egyptenaar. en hoop ook dat die sprinkhanen niet in jouw tuin komen, is dat normaal bij jullie of dit voor het eerst sinds de bijbelse tijd?.. nou dan knuffel nog maar fijn met die kleintjes en pas op dat jij niet ook ziek wordt nu je zus en zwager gauw komen.. vele lieve groetjes uit luxemburg, wel koud maar fijn zonnig.. hoewel in de middag waren het wel al 15 graden.. het gaat de goede kant op.. voorjaar komt.. doei. je nicht